maandag 4 mei 2020

Redders in nood of wolven in schaapsvacht? Deel 2



Bill Gates en Anthony Fauci, 2 namen die regelmatig opduiken als ze het hebben over een oplossing voor Covid-19 . Het is geen geheim dat Bill Gates actief pleit voor massale vaccinaties voor allerlei aandoeningen. Zijn Bill Gates Foundation is reeds jaren actief op dit terrein in landen over de hele wereld. Hij ligt al langer onder vuur vanwege de aantijging dat vaccins autisme kunnen veroorzaken. Of dat klopt weet ik niet, maar het is wel vreemd dat documentaires die hierover willen berichten geweerd worden op allerhande filmfestivals.

Fauci

Je hebt hem vast al gezien naast Trump tijdens diens dagelijkse persconferenties, een klein, bebrild mannetje, steeds in het pak. Anthony Fauci is het hoofd van het Centre for Disease Control (CDC). Hij is ook bestuurslid bij de Bill Gates Foundation (BGF). Het CDC wordt deels gesponsord door de BGF.  Is dit geen vorm van belangenvermenging? Is het toeval dat beide organisaties een vaccin als enige optie voorstellen? Het CDC beschikt zelf ook over een enorm budget, dat Fauci kan inzetten zoals hij nodig acht. De BGF is de 2e grootste sponsor van de WHO en bepaalt grotendeels de agenda van deze organisatie. 

Fauci is een controversiële figuur, om het licht uit te drukken. Hij is niet vies van experimenteren op virussen in het kader van gain-of-function projecten. Kort uitgelegd is het hier de bedoeling om bepaalde eigenschappen van een virus te vergroten. De besmettingsgraad kan spectaculair verhoogt worden, wat een ongevaarlijk virus extreem gevaarlijk kan maken. Die kunnen dan uitmonden in een pandemie. 

Anthony Fauci acht dit werk noodzakelijk, om zo de werking van een krachtig virus te kennen en mogelijke toekomstige uitbraken beter te kunnen beheren. Niet verwonderlijk stootte dit project op heel wat weerstand. In 2014 verbood de regering Obama Fauci om nog dergelijke projecten uit te voeren, onder druk van verontruste wetenschappers. Het is verontrustend dat het CDC, onder leiding van Fauci, de voorgaande jaren een bedrag van 7 miljoen dollar betaalde aan een lab in Wuhan. Een van de onderzoeken bedoeld met dit geld? Gain-of-function bij virussen! De plaats waar Covid-19 uitbrak? Wuhan.


Bizarre gebeurtenissen 

Ik ben geen groot aanhanger van allerhande complottheorieën, maar ik ben ook niet zo naïef om bepaalde gebeurtenissen zomaar naast me neer te leggen. Er is geen onomstotelijk bewijs, maar er zijn genoeg aanwijzingen om een onderzoek te starten. Fauci deed in 2017  ook een opmerkelijke uitspraak:



Hoe kan hij voorzien dat er binnen de 3 jaren een pandemie zal plaatsvinden? Met zo’n opmerkelijke voorspellende gaven zou hij beter werken op Wall Street. Ook Bill Gates waarschuwde toen al voor een epidemie van wereldwijde omvang. Amerika wijst nu met de vinger naar China, maar blijkt er nu zelf ook veel mee te maken te hebben.
Zie ik hier teveel in en berust dit slechts op louter toeval? Of heeft hier zich iets voorgedaan dat het daglicht niet kan verdragen? Gezien de schade die toegebracht werd aan de economie die nauwelijks uit te drukken is in cijfers, en de hoge dodental wereldwijd denk ik niet dat we hier ooit het fijne van zullen weten. Maar dat er iets gaande is, valt volgens mij niet te ontkennen. 

Bronnen: 
https://www.newsweek.com/dr-fauci-backed-controversial-wuhan-lab-millions-us-dollars-risky-coronavirus-research-1500741
https://www.gatesfoundation.org/How-We-Work/Quick-Links/Grants-Database/Grants/2014/09/OPP1120660
https://gcgh.grandchallenges.org/about/scientific-board
https://www.politico.eu/article/bill-gates-who-most-powerful-doctor/


4 opmerkingen:

  1. Ik vroeg me af wat jij vindt van Trump zijn uitspraken?
    Ook ik vind dit raar dat sommige mensen zo een dingen kunnen voorspellen. Soms denk ik dat die al meer wisten of dat sommige dingen echt doorgestoken kaart zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Trump blijf Trump natuurlijk. Sommige vind ik heel onverantwoord. Bij andere vraag ik me af wat hij precies weet, want hij zit in een positie dat hij heel wat informatie krijgt.

      Verwijderen
  2. Ja inderdaad je zou het zo op het eerste zicht denken dat het een vorm van belangenvermenging is...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is het louter toeval? Deze vraag stel ik mij ook. Inderdaad bizar dat hij de uitsprak kan doen dat we binnen drie jaar te maken zullen krijgen met een epidemie, iets wereldwijd. Maar waarom sparen ze zichzelf dan niet? Dit is een vraag die dan meteen bij mij opkomt als het gaat omtrent de complottherorie.

    BeantwoordenVerwijderen